Кадр через плече в кіно. Як знімати діалогові сцени.

    1. Зйомка одного героя через плече іншого – (Over The Shoulder Shot) Найчастіше такі кадри знімаються в діалогових сценах, тому камера розташовується над плечем одного персонажу і показується обличчя іншого. Такі кадри використовуються режисерами для кращого розкриття стосунків між героями під час їх спілкування. Такі кадри можна знайти майже в кожній сцені діалогу незалежно від жанру фільму. На перших етапах кіновиробництва, коли мистецво монтажу ще було недосконалим, актори повинні були використовувати більш театральний підхід до подання діалогів. Герої в розмові не могли дивитися один одному в обличчя, як це було б у реальному житті. Замість цього вони повинні були повертатися до камери так само, як актори поверталися б до глядачів під час вистави. Таке розташування обмежувало реалістичність і емоційність: який фільм міг би досягти. Тому, коли відбулося удосконалення відеомонтажу і кадри стало легше поєднувати між собою, знімальні сцени можна було різати і знімати коротко. Ось тоді і стали з’являтися ці кадри «через плече» в діалогових сценах, які ми бачимо сьогодні. Оскільки кадр, відзнятий через плече забезпечує перспективу, окрему від персонажів сцени, його іноді називають знімком від третьої особи. Ракурс дозволяє глядачам зрозуміти просторові відносини між кожним персонажем і оточенням. А як же правильно побудувати кадр, відзнятий через плече? По-перше, треба продумати як розмістити героїв в кадрі. Тут багато чого залежить від стосунків між персонажами в даній-конкретній сцені та емоційної складової в їхньому діалозі. Це допоможе зрозуміти – на яку відстань розмістити героїв один від одного. Якщо це закохані – то відстань дуже близька. Якщо дружня розмова – теж можна наблизити героїв один до одного. Або вони розмовляють пошебки. Але якщо є небезпека, чи ворожість, яка відлякує або може перейти в суперечку чи бійку – тоді тримайте героїв подалі один від одного. Проте незмінними залишаються основні правила розміщення героїв в кадрі, відзнятому через плече: – Правило третин. Вам потрібно, щоб спина ближчого персонажа займала не більше однієї третини кадру, щоб ми чітко бачили обличчя дальшого героя. – Правило 180 градусів. Оскільки ви будете знімати з різних кутів в одному фізичному просторі, існує ймовірність того, що ваша аудиторія може дезорієнтуватися, коли ви пересуватимете камеру по кімнаті. Щоб запобігти цьому, рухайте камеру лише в межах дуги 180 градусів з одного боку від ваших персонажів. Це означає, що ви розмістите камеру над правим плечем одного персонажа та над лівим плечем іншого. Дотримання цього правила гарантує, що персонажі завжди дивляться в одному напрямку екрана, коли сцена монтується в цілісний діалог. – Міняйте крупності під час зйомки: Ви можете знімати ширші кадри для більшого контексту або ближчі кадри, щоб підкреслити емоції. Це дасть вам більше можливостей при передачі і атмосфери і стосунків між героями. – І пам’ятайте про реакцію — вам не завжди потрібно тримати камеру на персонажі, який говорить. Адже іноді важливіше показати героя, який слухає.